Kalendarium
1914
Urodziła się 2 lutego w Antonowie na Wileńszczyźnie.
1918
Rodzina zostaje zmuszona do opuszczenia majątku i wyjazdu z Wileńszczyzny. Przenosi się do Jarosławia nad Wołgą.
1924
Halina wraz z matką osiada w Wilnie, gdzie kończy 3-letnie Gimnazjum im. ks. Czartoryskiego. Kontynuuje edukację w 6-letnim wileńskim Liceum Filomatów. W okresie licealnym uczęszcza na wieczorowe kursy malarstwa prowadzone przez prof. Michała Roubę.
1933
Rozpoczyna studia malarskie na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Stefana Batorego w Wilnie, pod kierunkiem profesora Rouby (Szkoła Artystów Plastyków, na ul. św. Anny).
1936
Wychodzi za mąż za inżyniera Stanisława Jastrzębiec-Więckowskiego (zmarł w 1941 r. w jednym z niemieckich obozów jenieckich).
1941
Po rozpoczęciu wojny niemiecko-sowieckiej znalazła się w Moskwie, skąd (dzięki wizie brytyjskiej) przez Odessę i Turcję dociera do Hajfy. Wstępuje do Służby Pomocniczej Kobiet YMCA formującej się w 2. Korpusie.
1946
Po zdemobilizowaniu z wojska, przez rok pracuje w pensjonacie dla rekonwalescentów wojennych i sklepie mody damskiej Aida-Rowell w Jerozolimie.
1948
Trafia do Libanu, gdzie podpisuje kontrakt na wyjazd do Anglii jako pracownik European Volunteer Worker. Przez pewien czas pracuje w przędzalni bawełny w Manchesterze.
1952
Przenosi się do Londynu. Poznaje Zygmunta Nałęcza, przedwojennego absolwenta prawa Uniwersytetu Stefana Batorego w Wilnie, którego poślubia.
1953
Otrzymuje dyplom Studium Malarstwa Sztalugowego pod Opieką Społeczności Akademickiej Uniwersytetu Stefana Batorego, prowadzonego przez Mariana Bohusza-Szyszkę. Pobiera naukę w pracowni belgijskiego abstrakcjonisty Jeana Henri'ego Closona w Paryżu. Poznaje Denise René, właścicielkę prestiżowej galerii sztuki współczesnej.
1954
Zostaje członkiem stowarzyszenia Free Painters and Sculptors.
1955
Zostaje członkiem Hampstead Arts Council. Uczestniczy w wystawie zbiorowej „Vers l'avenir. 14 British Painters” (Galerie Colette Allendy w Paryżu).
1956
Wystawia po raz pierwszy własne płótna (abstrakcyjnych), będące efektem paryskich inspiracji (Walker's Gallery na New Bond Street w Londynie). Przystępuje do Artists International Association. Otwiera galerię New Vision Centre (wraz z Denisem Bowenem i Frankiem Avrayem Wilsonem) przy 4 Seymur Place, Marble Arch.
1957
23 października otwiera pierwszą galerię sztuki nowoczesnej w Wielkiej Brytanii prowadzoną przez polską artystkę — Drian Gallery przy 7 Porchester Place. Inauguracyjna wystawa prezentuje prace 60 artystów (m.in. Victor Pasmore, Henry Moore, Zao-Wou-ki, William Turnbull, Al Copley, Barbara Hepworth, Peter Lanyon, Ben Nicholson, William Newcombe, Jean Le Witt). Na wystawie indywidualnej w New Vision Centre wystawia 26 obrazów i sześć rysunków.
1958
Uczestniczy w kilku wystawach zbiorowych: Salon des Realities Nouvelles w Paryżu, Galerie Muller w Stuttgarcie, „25 Years of AIA” w RBA Gallery w Londynie.
1959
Wystawia swoje prace na dwóch wystawach zbiorowych w Paryżu („24 Young British Painters” w Galerie Creuze i Salons des Comparisons) oraz wystawie indywidualnej w New Vision Centre.
1960
Powiększenie powierzchni wystawowej galerii Halimy Nałęcz (w związku z dużą wystawą prac Josepha Lacasse'a), zmiana nazwy na Drian Galleries. Uczestniczy w zbiorowych wystawach: Women's International Art's Club, „International Choice” w Towner Art Gallery w Eastbourne oraz „Artistes de Londres” w Brukseli w Galerie de la Madeleine (obok Halimy Nałęcz uczestniczyli w niej: Maurice Jadot, Bill Crozier, Ulrico Schettini, Douglas Portway).
1961
Obrazy Halimy pojawiają się w filmie The Millionairess (z Sophią Loren i Peterem Sellersem, reż. Anthony Asquith). Uczestniczy w wystawie zbiorowej w Fimbarrus Gallery w Bath.
1962
Uczestniczy w dorocznej wystawie Free Painters and Sculptors oraz w zbiorowej wystawie Women's International Art's Club.
1963
Uczestniczy w dorocznej wystawie Free Painters and Sculptors oraz w zbiorowej wystawie Women's International Art's Club.
1964
Uczestniczy w dorocznej wystawie Free Painters and Sculptors oraz w zbiorowej wystawie Women's International Art's Club.
1965
Uczestniczy w trzech zbiorowych wystawach: Women's International Art's Club w New Gallery w Belfaście, w Lane Gallery w Bradford oraz “Polish Artists in Great Britain” w New Vision Centre w Londynie.
1966
Uczestniczy w wystawach zbiorowych: Free Painters and Sculptors w Beecroft Art Gallery (“Trends in Modern Art” 1966), Royal Academy of Arts oraz „Graphics and Drawings” w Polskim Ośrodku Społeczno-Kulturalnym w Londynie.
1967
Na wystawie indywidualnej w Ewan Phillips Gallery (Mayfair) prezentuje 39 prac olejnych, w Drian Galleries — 50 prac. Na wystawie indywidualnej w County Town Gallery (Lewes, Sussex) zatytułowanej „Re-discovery of Nature” ogłasza odwrót od abstrakcji. Uczestniczy w kilku wystawach zbiorowych: “Ten Contemporary Artists” w Ben-Uri Gallery w Londynie, Free Painters and Sculptors w FBA Galleries („Trends in Modern Art 1967”), The Women's International Art Club w Galerie Creuze w Paryżu oraz Association of Polish Artists in Great Britain w Cassel Gallery w Londynie.
1968
W Drian Galleries zostaje zorganizowana wystawa indywidualna “Rediscovery of Nature”. Uczestniczy w kilku wystawach zbiorowych: “Les Semaines Internationales de la Femme” w Municipal Casino w Cannes we Francji, Free Painters and Sculptors w FBA Galleries (“Trends in Modern Art” 1968), Royal Academy of Arts, „Ben-Uri Gallery Picture Fair” w Ben-Uri Gallery w Londynie, „Sometimes for Fun” w Everyman Foyer Gallery (wraz z Oswellem Blakestonem i Nicholasem Tidnamem), „Six Figurative Painters” na University of Lancaster.
1969
Otrzymuje srebrny medal i dyplom rzymskiej Accademia Internazionale Tommaso Campanella za zasługi dla sztuki. Zostaje uhonorowana brązowym medalem Europe Prize for Painting za Odpoczynek podróżnika na Międzynarodowym Konkursie Malarstwa pod patronatem królowej belgijskiej, Fabioli, w Ostendzie. Uczestniczy w kilku wystawach zbiorowych: Summer Exhibition w Royal Academy of Arts, wystawie prac członków The Hampstead Arts Council w Camden Arts Centre, Free Painters and Sculptors w Colchester's Trinity Gallery, WIAC w The Morley College Gallery, “Ben-Uri Gallery Picture Fair” w Ben-Uri Gallery w Londynie.
1970
W Drian Galleries zostaje zorganizowana wystawa indywidualna pt. „Four Seasons”. Kolejna wystawa indywidualna w Kungsgaten Göteborg w Szwecji. Uczestniczy w wystawach zbiorowych: Free Painters and Sculptors Annual Exibition w FBA Galleries w Londynie (“Trends 1970”) oraz “Bexley Heath Arts Festival” w Londynie.
1971
W Drian Galleries zostaje zorganizowana wystawa indywidualna – 29 prac olejnych i gwaszy oraz 10 rysunków. Otrzymuje kolejny brązowy medal na Międzynarodowym Konkursie Malarstwa w Ostendzie.
1972
Z okazji piętnastolecia Drian Galleries zostaje zorganizowana wielka wystawa autorska Halimy – 28 kompozycji olejnych oraz 10 gwaszy.
1973
W Drian Galleries zostaje zorganizowana wystawa indywidualna zatytułowana „Idąc parkiem”, prezentująca przegląd twórczości Halimy z lat 1963-1973 (ponad pięćdziesiąt obrazów i kilkanaście rysunków).
1974
W Drian Galleries zostaje zorganizowana wystawa indywidualna zatytułowana „Golden Summer”.
1976
Zostaje zmniejszona powierzchnia galerii do stanu sprzed 1960 r. Część kolekcji sztuki współczesnej zostaje przekazana do Muzeum Narodowego w Warszawie (ok. 180 prac). Uczestniczy w kilku wystawach zbiorowych: Free Painters and Sculptors w The Mall Gallery (“Trends 1976”), Ben-Uri Gallery w Londynie oraz w Centaur Gallery w Londynie. W Hayes Gallery w Sheffield zostaje zorganizowana wystawa indywidualna.
1978
W Muzeum Narodowym w Warszawie zostaje zorganizowana wystawa prac z kolekcji Halimy Nałęcz (malarka uczestniczy w otwarciu ekspozycji).
1980
Uczestniczy w wystawie zbiorowej w Mall Gallery w Londynie.
1982
Uczestniczy w wystawie „25th Annual Drian Artists” (obok nazwisk takich jak Lacasse, Portway, Zack).
1983
Druga część kolekcji zostaje przekazana do Muzeum Narodowego w Gdańsku-Oliwie (ok. 384 dzieł artystów z kręgu Drian Galleries, w tym 60 prac malarskich Halimy).
1984
Wystawa prac Halimy zostaje zorganizowana w Pałacu Opatów w Gdańsku-Oliwie (obrazy z przekazanego w 1983 r. daru). Halima zostaje przy tej okazji uhonorowana odznaczeniem Zasłużony dla Kultury Polskiej i odznaką Zasłużony dla Ziemi Gdańskiej. Zostaje zorganizowana wystawa „Dzieła artystów współczesnych. Dar Halimy Nałęcz z Londynu dla Muzeum Narodowego w Gdańsku”.
1986
Rozpoczyna się realizacja filmu Halima Nałęcz w krainie czarów. Towarzyszy temu retrospektywna wystawa prac Halimy. Halima przeprowadza się do Brighton (East Sussex), gdzie sąsiedztwo morza stanowi nową inspirację twórczą. Umiera maż Halimy — Zygmunt Nałęcz.
1987
Zostaje zorganizowana wystawa 87 płócien Halimy w warszawskiej Zachęcie (retrospektywa ostatnich 20 lat pracy), a także prac malarzy z przekazanych przez nią polskim muzeom kolekcji (m.in. Marek Żuławski, Marian Bohusz-Szyszko, Franciszka Themerson, Tadeusz Ilnicki).
1988
Uczestniczy w letniej wystawie zbiorowej „Paintings and Sculpture 1930s-1960s” w John Denham Gallery w Londynie.
1990
W Drian Galleries zostaje zorganizowana wystawa prac Halimy zatytułowana „Paintings from the Sea”.
1993
Instytut Kultury Polskiej w Londynie organizuje wystawę indywidualną Halimy zatytułowaną „Rediscovery of Nature”.
1998
Drian Galleries kończy działalność.
2008
Umiera 26 września w Londynie.